Translate

niedziela, 8 listopada 2015

Used to

Used to, czyli konstrukacja gramatyczna, której używamy by określić to, co zwykliśmy robić w przeszłości regularnie, ale już tego nie robimy. Często używam w tym przypadku, może nie do końca poprawnego słowa "zwykłam/zwykliśmy :

We used to wear nappies when we were small- Zwykliśmy nosić pieluszki, gdy byliśmy mali/Nosiliśmy pieluszki, gdy byliśmy mali.

We used to drink milk when we were small- Piliśmy mleko, gdy byliśmy mali.

Podczas tworzenia przeczeń czy też pytań, konstrukcja przyjmuje postać: didn't use to/did you use to (czyli zabieramy ze zwrotu końcówkę "d"):

We didn't use to play tennis when we were small- Nie graliśmy w tenisa, gdy byliśmy mali/Nie zwykliśmy grać w tenisa, gdy byliśmy mali.

Did you use to smoke when you were a teenager?- Czy paliłeś, gdy byłeś nastolatkiem?

"Used to" często przewija się w muzyce. I tak:

"Somebody that I used to know" (Gotye feat. Kimbra)- Ktoś, kogo znałem


"Stole the show" (Kygo feat. Parson James)- W refrenie słyszymy "We used to have it all"- Mieliśmy to wszystko.


Źródło: www.youtube.pl

What did you use to do when you were small? (Co zwykliście robić, gdy byliście mali?)





3 komentarze:

  1. Obecnie przygotowuję się sam do kursu z j. angielskiego organizowanego przez szkołę językową https://lincoln.edu.pl/ i z pewnością znajomość takich rzeczy bardzo mi się przyda. Wcześniej miałem problemy z zrozumieniem dokładnie znaczenia tej konstrukcji gramatycznej. Dziękuję za pomoc :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama nauka języka angielskiego nie jest trudna jeśli mamy trochę samozaparcia i chcemy się uczyć. Mi bardzo w tym pomagają fiszki https://www.jezykiobce.pl/angielski/1396-angielski-fiszki-plus-dla-zaawansowanych-1-600-fiszek-program-i-nagrania-do-pobrania-kol-9788377886922.html i jestem przekonana, że to najlepszy sposób na fajną i przyjemną naukę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bardzo żałuję, że sama nie uczyłam się języka angielskiego kiedy był na to czas, ale teraz nie chcę aby dzieci popełniły ten błąd. Dlatego bez chwili zawahania zdecydowałam się zapisać je do szkoły językowej https://earlystage.pl/pl/nasze-szkoly/mazowieckie aby mogły uczyć się angielskiego od najlepszych.

    OdpowiedzUsuń