Translate

środa, 23 sierpnia 2017

Past Continuous

Cześć!

Dzisiaj przygotowałam dla Was wpis z serii, której dawno tu już nie było, a mianowicie z serii gramatycznej. Chciałabym krótko, ale treściwie przedstawić Wam czas Past Continuous, który moim zdaniem jest dość łatwy w użyciu, a często bywa zapominany.

PAST CONTINUOUS, czyli to jak sama nazwa wskazuje (past) czas przeszły.

UŻYCIE:

- do podkreślenia, że coś w przeszłości trwało dłużej (podkreślamy dłuższą czynność)
- określając czynności, które zostały przerwane przez inną (krótszą) czynność
- opisując tło wydarzeń

BUDOWA:

Zdania twierdzące: podmiot + was/were + czasownik z końcówką "-ing" + reszta zdania
                                (I was sleeping)
Zdania przeczące: podmiot + wasn't/weren't + czasownik z końcówką "ing" + reszta zdania
                               ( I wasn't sleeping) 
Zdania pytające: was/were + podmiot + czasownik z końcówką "ing" + reszta zdania 
                              (Were you sleeping?)
 
Spróbujmy przeanalizować moje definicje na przykładach:

1. Tina was cooking, I was watching TV and my son was doing homework- Tina gotowała, ja oglądałem TV, a mój syn robił zadanie domowe- (Opisujemy czynności, które trwały dłużej w przeszłości).

2. I was cooking my dinner when suddenly I heard a loud noise- Gotowałam obiad, gdy nagle usłyszałam głośny hałas- (Czynność dłuższa, przerwana przez krótszą).

3. My grandma was reading a book, birds were chirping and the sun was shining- Mój dziadek czytał książkę, ptaszki kwiliły, a słońce świeciło- (Może być to tło jakiejś historii)

CHARAKTERYSTYCZNE SŁOWA ZWIĄZANE Z PAST CONTINUOUS:

Na pewno są nimi: while (podczas gdy), when (kiedy), at that time (w tamtym czasie).

Proste? :)


1 komentarz:

  1. Sama nauka czasów w języku angielskim jest dość żmudna, ale bez nich niestety nie wato iść dalej gdyż będziemy mieli duże braki. Jeżeli chcemy podszkolić się z języka angielskiego to dzięki programom https://www.jezykiobce.pl/s/61/program-do-nauki-angielskiego mamy oczywiście taką możliwość.

    OdpowiedzUsuń